Thursday, May 2, 2013

118


זה מספר סיבובי הרגליים הממוצע לדקה שעשיתי באימון על הטריינר הבוקר.

עקב הרכיבה הדי מאומצת שצפויה לנו מחר במסגרת אירוע ההנצחה לגיא תמרי, החלטתי לעשות היום אימון קל אבל לשלב במסגרתו את אחד האלמנטים האהובים עלי ברכיבה: מהירות סיבובי רגליים.

עוד בקבוצת הילדים באלפי מנשה היו מכריחים אותנו לפעמים לעבוד על הילוכים נמוכים בצורה קיצונית ופשוט לפדל על סל"ד (ב"מישורים" הבודדים ביישוב). מאז זרמו הרבה מים בירקון, אבל נתקלתי בסוגיה שוב במסגרת ספר שקניתי על איך לרכוב נכון. במסגרת הספר ציינו שהרכיבה המומלצת היא בין 90 ל-100 סיבובי רגליים לדקה ושארמסטרונג היה רוכב על 120 סל"ד. בהולנד הייתי עושה הרבה רכיבות שבמסגרתן הייתי פשוט מסתכל על השעון וסופר את סיבובי הרגליים כך שבכל 15 שניות אבצע 25 סיבובים (=100 סל"ד) עד שבשלב מסוים התרגלתי לקצב והפסקתי עם האימונים האלה.

עם זאת, עיקר המוטיבציה שלי לחזור ולבצע את האימונים האלה נבעה משני מקורות:
1.      מד סיבובי רגליים על הטריינר – פתאום כבר לא הייתי צריך לספור את הסל"ד ללא הרף אלא פשוט יכולתי לראות את הנתון מוצג לפני בקלות.
2.      סיפור של יוסי פוקר במסגרת הנסיעה חזרה מטור ערד על כך שניצן עושה אימוני סל"ד על 150 למשך חצי שעה. מעולם לא ביררתי את הנושא עם ניצן למען האמת אבל גם אם זה רק סיפור (150???) הוא היווה עבורי השראה.

מאז, התחלתי לעשות מידי פעם אימונים ייעודיים לסיבובי רגליים. בהתחלה, סל"ד 120 היה קצת מסובך וכל עלייה מעליו הביאה לכך שלא יכולתי לשבת בצורה קבועה על הכיסא אלא נאלצתי לקפוץ עליו קצת אבל עכשיו גם ב-130 אני עדיין יציב. למרות זאת, פחות נוח לי לסובב רגליים בסל"ד גבוה כשאני מגיע לעליות, צריך לעבוד גם על זה.  ל-150 אגב עדיין לא הגעתי... אבל עוד חזון למועד.

בקיצור, היה נחמד לסגור שעתיים רכיבה על ממוצע של 118. ניצן, אני בדרך J

No comments:

Post a Comment