Wednesday, April 24, 2013

טריינר זה אחלה?!


להלן תמלול של שיחה שניהלתי עם אוליבר לאחר סיום הטיפוס לגרוס גלוקנר, בגובה 2400 ומשהו מטרים:
אוליבר: "אז כמה זמן לקח לך כל הטיפוס?"
אני: "משהו כמו 2:20"
אוליבר: "וואו עכשיו אני מבין כמה הבחור ההוא היה בכושר, הוא עשה את זה במשהו כמו 1:50"
אני: "וואו, מדהים, בטח היו לו הרבה עליות להתאמן עליהן שם בשוויץ"
אוליבר: "היו לו, אבל אני לא חושב שהוא השתמש בזה, לדעתי רוב האימונים שלו היו על טריינר כנגד וואטים"

אמנם ביליתי המון על הטריינר במשך כמה חודשים לפני כן, אבל לא ידעתי שום דבר על וואטים בשלב הזה. מעבר לכך,  נשמע לי מאד משונה לבלות על טריינר כשאתה גר בציריך ויכול לטפס את כל ההרים בסביבה כהכנה לגרוס גלוקנר. מצד שני, המירוץ מתקיים בתחילת יוני, וסביר להניח שללא אימוני טריינר לאורך כל החורף, הבחור פשוט היה יושב לעדן החלון ובוהה בשלג בחוץ. בכל מקרה, האופציה של הטריינר נשמעה קצת יותר מעניינת לאור זה.


אז קניתי לי טריינר באחד השבועות הגשומים של החורף האחרון ובינתיים אנחנו חברים טובים. לפעמים אני אפילו מעדיף לעלות עליו מאשר לצאת לאימון בחוץ. מבחינתי יש כמה יתרונות משמעותיים בטריינר על גבי השמים הפתוחים. קודם כל, הטריינר הרבה יותר בטוח! למעט פעם אחת שלא חיזקתי כמו שצריך את הגלגל לטריינר, מעולם לא נפלתי ממנו או חששתי שמכונית תחליט לבדוק מי יותר חזק מבין שנינו. מעבר לכך, זמן האימון ברוטו על הטריינר הרבה יותר קרוב לנטו. בניגוד לרכיבה "רגילה" שדורשת (לפחות אצלי) להיכנס לאוטו, לנסוע לנקודה מסויימת ורק אז לצאת לאימון, בטריינר רבע שעה אחרי ההשכמה אני כבר מתחיל לפדל ורבע שעה אחרי סיום האימון אני כבר מקולח ולבוש לצאת לעבודה. יתרון נוסף שאני רואה לטריינר הוא בעובדה שהאימון יותר מאומץ: אין רמזורים, אין עצירות, אין הפסקות פידול, מרגע שעולים עליו ועד סיום האימון זה אימון נקי.

אחד המינוסים והנקודות המרכזיות שמונעות מאנשים מלהתאמן על טריינר היא השעמום. באופן כללי אני מסכים שזו אכן הנקודה הבעייתית ביותר בו אבל עבורי הפתרון לזה משולב:
1. לזכור את היתרונות שבטריינר כשעולים להתאמן עליו - אימון נטו, זמן ברוטו קצר וכו'.... לצאת לאימון מתוך ההוויה הזאת.
2. גירויים חיצוניים - אני מבלה על המכשיר כשלמולי יושב אייפד המנגן סרטוני רכיבה קצביים במיוחד של The Sufferfest. המוזיקה האלקטרונית המצוינת בשילוב עם העובדה שלאורך כל הרכיבה מדריכים אותך מה לעשות הופכת את האימונים להרבה יותר קשים ומעניינים. הנה סרטון שמסביר על העניין הזה, בעיני ממש מומלץ:



סרטוני Sufferfest הם אמנם מצויינים אבל הם לא בהכרח מתאימים לאימונים קלים/נפח (למרות שגם כאלה אני עושה איתם). במקרים כאלה השילוב של אימון ביחד עם צפייה בסרט/תוכנית טלוויזיה חוסכת זמן כפול: גם של בזבוז הזמן מול הטלוויזיה וגם של האימון. 

באופן כללי אני חושב שאימוני הטריינר יותר מתאימים לאימוני איכות מאשר לנפחים בעיקר בגלל השילוב של סרטוני הווידאו ביחד עם הוואטים שמראים בכל נקודה כמה מאמץ אתה עושה. מעבר לכך, לשבת ארבע שעות על טריינר זה קצת מוגזם, אפילו בשבילי :)

תהנו.


No comments:

Post a Comment